Népautó népbetegségei - néhány szó a Volkswagen kormánymű hibáiról

Népautó népbetegségei – néhány szó a Volkswagen kormánymű hibáiról

Amennyire népautónak nevezhető a Volkswagen sajnos annyira nevezhető gyakorinak, mondhatni népbetegségnek a márkában a kormánymű meghibásodása. 10 éves kor körül vagy 100 ezer kilométer megtétele után számíthatunk arra, hogy a probléma tünetei megjelennek, aminek orvoslása drága mulatság és nem is feltétlenül egyszerű feladat.

Két típusú Volkswagen kormánymű létezik számtalan alváltozattal. A hidraulikus kormányművek esetében a kopásos, rozsdásodásos problémák a gyakoriak, amiknek a kopogás, olajszivárgás és a lógás lehetnek a leggyakoribb tünetei. A elektromos kormányművek esetében is előállhat a fentiekhez hasonló mechanikai meghibásodás, de elektromos hiba is bekövetkezhet. Ebben az esetben rezeghet a kormány, esetleg elmehet a szervó vagy aszimmetrikussá válhat. Előfordul, hogy az autó alkatrészei közötti kommunikáció szakad meg, gyakori a Volkswagen kormányszög jeladó hibája is.

A Volkswagen kormánymű hiba a megszokottnál gyakrabban jelentkezik a Passat, a 2003 utáni Golf, az erősebben igénybe vett Caddy haszonjárművek és a kezdeti Tiguan és Touran típusoknál. Azt, hogy pontosan milyen kormányművel szerelték gépjárművünket az erre szakosodott szervizek az alvázszám alapján tudják megállapítani.

Térjünk rá az igazán kellemetlen kérdésre: hogyan történik a Volkswagen kormánymű javítása? A javítás általában több napig tart, aminek első lépéseként célszerszámok segítségével ki kell szerelni a teljes kormányművet. Elektromos típusoknál ezt megelőzi a hibakód kiolvasása. Ezek után derül ki, hogy csak egy-egy alkatrész cseréje szükséges, esetleg a kormánymű felújítása vagy cseréje. A kormánymű felújítás speciális feladat, amit általában nem abban a műhelyben végeznek, ahol a kiszerelést. Végül az új vagy felújított kormánymű kerül visszaszerelésre és beüzemelésre.

A kormánymű ki és beszerelése önmagában 50-60 eFt-os tétel és sokszor nincs érdemi mérlegelési lehetőség a felújítás vagy a csere között. Van amikor csak az egyik vagy a másik lehetőség elérhető az adott típus esetében. A kormánymű felújítás ár típustól függően 70-100 ezer forinttól indul. A tisztán elektromos hibák javítása 100-150 ezer forint körül kalkulálható. Ez még mindig a legkedvezőbb lehetőség, ha fizikálisan lehetséges. Vannak ugyanis olyan elektromos panelhibák vagy akár mechanikai hibák, melyek nem javíthatóak. Ilyenkor komplett felújított kormányművet érdemes keresnünk. Sokan a komplett és azonnali cserét választják már eleve a gyorsasága miatt. A gyári új kormányművek árai ugyan típusonként nagyon eltérőek, de 180 ezer forint alatt nem nagyon találni és a milliós nagyságrendűek sem ritkák.

Kényszer innováció a pelenka piacon – a csökkenő születések ára Előző cikk Kényszer innováció a pelenka piacon – a csökkenő születések ára
Derékfájás otthoni csillapítása Következő cikk Derékfájás otthoni csillapítása